woensdag 17 oktober 2012

Gebed om inspiratie

GEBED OM INSPIRATIE

Zo ik een klankbord wezen mag,
een weergaaf van Uw fluister,
zend dan Uw stem God, elke dag
in het zoeven van de wind, ik luister,
mijn hart staat op U afgestemd.

Zo ik een liedje zingen moet
in tonen U ter eer,
geef Vader met Uw stem zo goed,
die oude wijsjes weer.
En zing het aan mijn gretig oor.

Want zo U mijn getuig’nis wil
in woord hóe groot Gij zijt,
dan wordt het in mij wanhopig stil,
omdat ik armoe lijd.
Mijn woord schiet hulpe-hopeloos te kort.

De verre loop der winden
’t begin en eind en het waarom te vinden,
dat is een lichter taak dan U
in woorden te verklaren
al schreef ik duizend jaren
en taal van alle talen
in tal miljarden malen,
Uw alzijn werd dan niet geboekt.
Zo ik een klankbord wezen mag,
geef dan Uw hulp God, elke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten